BMW е в отлична форма с новата платформа и технологии Neue Klasse. Първият модел, изграден на новата архитектура, кросоувърът iX3, предлага кардинално нов дизайнерски език и технологии, които му позволяват да гони пробег на ток с едно зареждане от 800 км. Но това може да не е достатъчно за хората, които имат повече пари за харчене и не могат да се занимават с приложения за зареждане от телефоните си, особено при дълги пътувания.
Според статия в Bloomberg, BMW обмисля монтирането на бензинови двигатели в някои от своите електрически модели от висок клас, което би ги превърнало в електрически превозни средства с удължен пробег (EREV). Тук говорим за бензинов двигател, който играе ролята на генератор на електричество, което отива в батерията, а тя от своя страна захранва електромоторите. Така задвижването е изцяло на ток, но той се генерира от ДВГ.
Германският автомобилен производител може да поеме по този път за големия електрически седан i7 и предстоящия електрически SUV iX5, сочи същата разработка на Bloomberg, цитираща източници, запознати със стратегията на компанията.
Източниците казват, че двата електромобила са достатъчно големи, за да поберат малък бензинов двигател, без да се нарушава цялостната структура. BMW вече произвежда малки двигатели самостоятелно, така че вграждането на един под капака на голям електромобил би трябвало да помогне за намаляване на разходите за разработка. Това може също така да съкрати времето, необходимо за лансирането на такъв модел на пазара.
Подобна стратегия на BMW би била насочена към китайския пазар, където местни играчи като BYD постигнаха голям успех с EREV. Германският производител несъмнено иска възможно по-голямо парче от необятния китайски пазар, затова се опитва да се съобрази повече с местните предпочитания, точно както Volkswagen и Audi избраха да разработват автомобили специално за региона. Въпреки всичко това, компанията все още тества почвата и няма информация кога ще се появи ново поколение EREV на BMW.